Sista påsen

IMG_3452_2Idag är äntligen sista dagen som jag går på pulverdiet. Jag har kanske inte varit jättetydlig med det innan men de senaste sex veckorna har jag enbart levt på VLCD pulvershakes och idag är alltså sista dagen. Har sedan slutet av mars kört ett antal pulverkurer varvat med några veckors normalt ätande för att försöka gå ner så mycket som möjligt innan IVF:en och har lyckats bli av med mer än 20%. Hade satt mitt mål några kilo högre men jag är trots det otroligt glad över att ha lyckats så bra och känner mig stolt över min prestation. För det mesta har det gått ganska bra men stundtals har det varit riktigt jobbigt och lite svårt i sociala sammanhang. Kan meddela att jag den sista veckan har fantiserat en del om vad jag ska äta imorgon 🙂 För att kroppen ska orka med en IVF-behandling ska jag nu gå över till att börja äta sund, näringsrik mat och unna mig godsaker någon gång i veckan och förhoppningsvis fortsätta neråt men i betydligt långsammare takt. Det känns som något jag skulle kunna leva med under lång tid.

Annars har jag spenderat dagen med ännu en akupunktur och för första gången fick jag ett folielakan på mig. Kändes lite märkligt och ligga där under folien men den värmde gott utan att pressa på nålarna vilket var hela poängen. Sedan träffade jag en vän som flyttade till Kalifornien i våras men är hemma på ett kort besök över en snabb fika. Var kul att träffa henne igen och jag passade på att berätta om mina planer och fick hejarop och lyckönskningar tillbaka. Hon skulle komma hit igen på en affärsresa om tre veckor, hoppas jag har några goda nyheter att berätta då, kanske är jag ruvare vid det laget.

Kommentera

