Lördagsnöje

Ja då var tredje sprutan tagen. Kan inte säga att jag börjar vänja mig vid stickandet än, även om det gick lite bättre idag så är det fortfarande väldigt obehagligt. Men jag gör det ändå… För några år sedan hade jag viss nålfobi och tur i oturen har jag behövt bli stucken ganska mycket sedan dess så jag har fått jobba lite på obehaget som inte har så mycket med smärtan att göra utan det är själva penetreringen av huden. Inte logiskt alls men så är det väl med fobier. Idag var jag iaf inte yr efteråt så det går framåt 🙂 Det gör inte särskilt ont att ta sprutan så länge jag inte kör för fort och förutom lite rodnad efter första sticket har jag inte märkt av några direkta reaktioner. Har känt lite i brösten och jag börjar känna äggstockarna så jag hoppas att det händer grejer där. Annars har jag haft ett sötsug och känt mig lite nere.

Fast att jag känner mig nere kan också bero på att jag fick en riktig skitstart på jobbet när jag började igen i måndags efter semestern. Jag hade ett samtal med min chef där jag började med att berätta att jag ska göra en IVF och han visste inte vad det var så jag fick förklara. Han hade inte så mycket att säga om det mer än att så länge jag inte var distraherad på jobbet var det ok och jag fick gärna använda mina sparade semesterdagar om jag behövde vara borta. Där slutade den bra delen av samtalet och resten behöver jag inte gå in på här men jag har varit väldigt besviken och väldigt arg efteråt. Börjar inse att jag inte kan vara kvar på den här arbetsplatsen trots att det passar mig väldigt dåligt att byta jobb nu när jag precis dragit igång IVF-projektet. Sedan är det väldigt svårt att söka jobb så länge jag bara jobbar 50% så jag måste upp i tid först. Så nu är prio 1 IVF-projektet och prio 2 att komma upp i tid så att jag kan börja söka nytt jobb. Men idag är det lördag så jag ska försöka lägga undan tankarna på mitt skitjobb och istället ägna mig åt bakterapi och slänga ihop en liten äpplepaj. Sedan blir det mys med ugnsvarm paj och sista avsnittet av True Blood.

Kommentera

