Dag 5

IMG_3486_2Stimuleringsdag 5 idag vilket innebar att det förutom Menopuren även var dags att börja ta en Orgalutranspruta varje kväll. Har bävat inför första Orgalutranen både pga att jag hört av andra IVF:are att den är jobbigare att ta och för att sköterskan sa att man inte fick ta den ensam ifall man fick en allergisk reaktion. Jag hade ingen större lust att bjuda hem någon bara för att ta en spruta så jag bestämde mig för att ändå ta den ensam med backup-planen att ringa någon eller gå in till grannen om jag började känna mig dålig. Började med Menopuren på vänstra sidan för att värma upp lite och idag gick det rätt bra att ta den, jag kanske börjar vänja mig vid stickandet. Sedan var det dags för Orgalutranen på höger sida och förutom att jag fick trycka lite hårdare för att den skulle gå in var det ingen större skillnad mot Menopursprutorna. Jag fixar inte en snabb, lite huggande rörelse när jag ska sticka utan jag måste ta det långsamt och kontrollerat och trycka tills nålen går igenom. Orgalutranen kändes inte så mycket att spruta in men det sved lite efteråt och sedan kliade det en stund. Nu en dryg timme efteråt är det en liten rodnad men jag känner jag inget av den. Ännu en milstolpe i den här processen är alltså avklarad.

Imorgon är det dags för ännu en milstolpe och det är en viktig en då det är dags för mitt första VUL för att se om det växer något i äggstockarna. Då jag valde att ta mina sprutor på kvällen tyckte läkaren att det var bättre med första kollen på dag 6 istället för på dag 5. Är väldigt nervös och hoppas verkligen att det är några blåsor på gång så att det inte blir som när jag tog dubbeldos Pergotime och det inte syntes några blåsor alls vid VUL. Hyrbilen är bokad och GPS:en ligger på laddning och jag har tid på GH kl. 13.45, håll gärna en tumme för mig.

6 thoughts on “Dag 5

    • Tack! Jag tror det hjälpte 😉 Hade iaf 2-3 blåsor som det borde bli något av så jag är nöjd.

      Ja jag fick välja tid för sprutorna. De sa morgonen först men när jag frågade så sa de att det var ok på kvällen också.

      Kram

      Gilla

Kommentera

