Planen är klar

IMG_3495_2Idag blev det återigen en roadtrip till GH. Hade tid redan kl. 10 så det var bara att hänga på låset när biluthyrningen öppnade kl. 8. Som tur var fick jag ut bilen några minuter tidigare så jag kom iväg snabbt och fastnade inte så farligt i morgontrafiken så jag kom fram i tid till kliniken. Läkaren hittade inga blåsor på höger sida idag heller trots att han letade en bra stund. Lite konstigt tycker jag då jag har lika mycket känningar på höger sida som på vänster. På vänster sida fanns det dock tre blåsor (20 mm, 19 mm, och 17 mm) som bör gå att plocka och så fanns det en till på 13 mm som kanske kan hinna växa till sig. Trodde sedan att jag skulle få veta hur jag skulle ta sprutorna och sådant men istället skickade han ett mail till CFC med resultatet av undersökningen och talade om att de skulle ringa mig. 

CFC ringde såklart när jag körde och då ville jag inte prata eftersom jag inte skulle kunna skriva upp instruktionerna. Testade att ringa tillbaka när jag kom hem men då var det inte telefontid utan jag fick vänta till kl. 14. Testade att ringa direkt då eftersom jag behövde gå till bussen kl. 14.10 för att hinna till min akupunktur och kl. 14.09 svarade de… Dock var det en administratör som svarade så hon skulle be en sjuksköterska ringa tillbaka. Bara att stressa iväg till bussen med ett anteckningsblock i näven så att jag var beredd om de skulle ringa. Hann så långt som in i akupunktörens väntrum innan de ringde men då fick jag all info jag behövde. Var rätt skönt att pusta ut och stressa ner under akupunkturen sedan.

Planen är alltså klar nu och ikväll ska jag ta min sista dos Menopur och en Orgalutran. Imorgon ska jag ta en Orgalutran innan kl. 17 och sedan Ovitrelle kl. 21.45. Fick tid för plock på måndag kl. 9.45 och även tid för insättning på onsdag kl. 13.30. Hoppas jag får användning för den sista tiden! 🙂 Bara att bestämma när och hur jag ska ta mig ner till Köpenhamn kvar, lutar åt nattbussen men ska kolla på tåget också.

4 thoughts on “Planen är klar

Kommentera

