Sista sprutan

IMG_3507_2Har precis tagit min sista spruta för det här försöket, skönt att vara klar med den delen 🙂 Dagens Orgalutran var inte alls skön och gjorde ont ett bra tag efteråt. Ovitrelle-sprutan däremot var en ”piece of cake”. Jag kände den inte alls, vare sig när jag stack in nålen eller när är jag sprutade in vätskan, synd att inte alls sprutorna var lika lätta. Får erkänna att det dock känns lite märkligt att först ta en Orgalutran vid kl. 16.30 för att förhindra ägglossning och sedan kl. 21.45 ta ägglossningssprutan Ovitrelle för att få äggen att mogna men det var enligt min instruktion och det finns säkert någon bra anledning. Frågan är nu vad jag ska göra med alla använda och oanvända sprutor? Ska kolla med Apoteket om man kan lämna dem där.

Innan jag började med sprutorna förväntade jag mig att det skulle bli en del biverkningar med tanke på den höga dosen (375 IE) Menopur men jag har känt av förvånansvärt lite. Jag har haft lite känningar i äggstockarna och det har spänt lite i brösten. Har även varit lite tröttare än vanligt men det kan också bero på annat. Annars har jag stundtals varit lite lätt illamående men det jag märkt mest, särskilt nu på slutet, är att det luktat bedrövligt när jag gått på toaletten. Inte för att det brukar dofta rosor i vanliga fall heller men nu har det varit i en klass för sig. Ber om ursäkt om det blev för mycket detaljer. På det stora hela känns det iaf som att jag kommit väldigt lindrigt undan med biverkningar.

2 thoughts on “Sista sprutan

  1. Tack för tipset! Börjar bli hyfsat nervös inför plocket imorgon men tänker att kvinnor tar sig igenom den proceduren varje dag och det verkar ju inte ta många minuter så jag ska nog också klara av det. Kram

    Gilla

Kommentera

