Försöka återgå till det normala

Efter förra veckans besvikelse har jag bestämt mig för att göra mitt bästa för att försöka hitta tillbaka till en mer normal tillvaro. Jag har så länge varit fokuserad först på förberedelser inför mitt första försök med viktnedgång och andra livsstilsomläggningar och sedan på själva försöket med läkarbesök, sprutor och resor att jag lite grann har glömt bort att leva. Någon dag efter det förödande samtalet började jag därför höra av mig till mina vänner för att planera in lite trevliga träffar. I lördags var jag ute och åt med en av mina bästa vänner och hade en härlig kväll så det började bra. Idag var det dags att åka till jobbet igen och det gick också bra. Fick lite ont i vänster äggstock framåt eftermiddagen men det kanske var för att jag hade tajtare jeans på mig och för att man sitter annorlunda vid skrivbordet än hemma i soffan. Funderade på att försöka mig på det första spinningpasset på ett halvår den här veckan också men då jag fortfarande har lite ont efter plocket av och till är det nog lika bra att vänta någon vecka till, får testa formen med en långpromenad i helgen.

2 thoughts on “Försöka återgå till det normala

  1. Hej! Ja det går ju inte annat än att bli uppslukad av en IVF-behandling när det påverkar en så mycket. Psykiskt, fysiskt och praktiskt. Både innan, under och en bit efter. ”Kom tillbaka” i din takt och träffa folk och gör sånt du tycker är kul om du har lust. Lite kanske en också ska ”tvinga” sig själv att göra också, men det är helt okej att inte alltid vara så social, ju.

    Har du ont konstant eller under en längre tid i äggstocken tyker jag att du ska ringa kliniken och fråga.

    KRAM!

    Gilla

    • Idag hade jag inte alls ont på kontoret så jag vågade mig ut på en 9 km-promenad när jag kom hem och det funkade också utan att det började göra ont. Skönt att det börjar ge sig, kanske blir spinning-premiär nästa vecka ändå 🙂

      Gilla

Kommentera

