Tungt nu

Är på stimuleringsdag 7, dvs jag ska ta min sjunde Menopur-spruta ikväll. Var på mitt första ultraljud hos min svenska läkare idag och resultatet var inte strålande. På vänster sida hade jag en blåsa som var 17 mm och två små under 5 mm och på höger sida var det två blåsor på 8 mm och 6 mm. När jag pratade med CFC på eftermiddagen trodde de att det nog inte skulle bli mer än en blåsa den här gången och att jag kanske får avbryta 😦 De ville dock titta på mig först så jag ska åka ner för en undersökning på fredag eftermiddag för att se om läget ändrats. Fram till dess ska jag fortsätta med både Menopur och Orgalutran men det känns svårt att hålla motivationen uppe. Är det fortfarande bara en blåsa på fredag tyckte de att det är bättre att avbryta IVF-en för att spara pengar och kanske göra en insemination istället. Mot mitt bättre vetande har jag fram till nu varit väldigt hoppfull och känt att ”den här gången kommer det gå vägen” så idag blev det platt fall.

8 thoughts on “Tungt nu

  1. Hoppas det växer till fler blåsor. Vid min andra ivf såg de bara tre blåsor dag 8. Men sen plockade de 8 ägg! Hoppas du har samma tur! Kram!

    Gilla

  2. Jag måste hålla med, det kan ju se mycket bättre ut på nästa ultraljud. Sen är ju frågan också om hur många ägg man förväntas få. Får man ”bara” ut ett par ägg kan de ju fortfarande vara av bra kvalitet, men du får ju i slutändan fundera på hur du vill göra för att maximera dina chanser. Det är inte lätt, jag vet!
    CFC sa till mig att jag kanske ville avbryta när jag vid min första IVF hade bara 2 äggblåsor. Jag valde att fortsätta (har inte så många ägg trots okej värden) och sen plockade de ut 4 ägg, alla befruktade sig och celldelades och 2 hamnade i frysen, så man vet ju aldrig. Jag har dessutom tagit hormoner i 11 dagar och plockat ägg på dag 14, så de har fått lite tid på sig att växa till sig.
    Stort lycka till med både stimulering och beslut!!
    kram Sandra

    Gilla

    • Tack för ditt svar! Skönt att höra hur någon annan gjort i samma situation. Om du gjort en insemination istället för IVF den gången, hade det kunnat bli fyrlingar då? Inte så stor chans/risk kanske men något jag får ta med i mina funderingar. Sitter på kliniken nu och väntar på min tur så snart vet jag förhoppningsvis mer om hur det blir.

      Gilla

  3. Vad tråkigt att kanske behöva avbryta. Man får försöka tänka att det ändå är det bästa i sådana här lägen. Fast kanske du slipper IVF och blir gravid med insemination istället.
    Styrkekramar!!!

    Gilla

Kommentera

