När tar ni sista Orgalutranen?

Sitter åter på tåget och har lämnat ett kallt och grått Köpenhamn bakom mig och åker strax över sundet. Det gick bättre än jag trodde idag på ultraljudet och jag har fått tid för plock på tisdag morgon. Fick träffa självaste dr Svend idag men även han hade svårt att hitta mina blyga äggstockar. När han vevat runt en stund med staven gav han upp och gjorde ett ultraljud på utsidan istället. Att ingen testat det tidigare, det gick mycket fortare att lokalisera äggstockarna. Skönare var det också om än lite kletigt efteråt. Det verkar iaf som om jag har tre blåsor som ska gå att plocka på vänster sida men återigen inga på höger. Hoppas dock mot bättre vetande att några fler blåsor hinner växa till innan tisdag morgon.

Ska fortsätta med Menopur och Orgalutran idag och imorgon. På söndag ska jag ta sista Orgalutranen innan 14.00 och sedan Ovitrelle 22.00, ungefär likadant som förra gången alltså. Jag har läst på Linnéklinikens sida (tror jag det var) att de rekommenderar sista Orgalutranen 24-26h innan Ovitrelle och för mig låter det mer logiskt än att först ta en spruta för att stoppa och sedan några få timmar senare ta en annan för att trigga ägglossning. Undrar lite om det var det som gick snett förra gången när mina ägg inte verkade ha mognat som de skulle.

När har ni andra tagit er sista Orgalutran och sedan ägglossninssprutan? Vore intressant att höra om klinikerna ger olika råd.

10 thoughts on “När tar ni sista Orgalutranen?

  1. Skönt att du kan fortsätta! Jag har för mig, men vågar inte gå ed på det, att jag inte tog orgalutranen och ovitrellen samma dag, är nästan 100 på att det bara var en spruta sista gången. Men har läst flera bloggar där man gjort som du blivit instruerad. Jag behandlades på RMC i Malmö.

    Gilla

  2. Jag fick ta Suprefact ist för Ovitrelle innan mitt äggplock. Tisdag, tog sista Orgalutranen 06.20 och Suprefact 22.00, torsdag äggplock 09.30

    Går hos Storkkliniken.

    Gilla

  3. Hej

    Hittade just din blogg och vill gärna följa dig!

    Jag tog Orgalutran på morgonen (fick ingen exakt tid av kliniken) och Ovidrellen samma kväll kl 20.30, sen äggplock 36 h senare. Jag tror Orgalutranen fortfarande ska se till att det inte blir ägglossning medan Ovidrellen verkar för att ge äggen den där sista pushen för att mogna (men är inte säker). Intressant, du får fråga läkaren nästa gång du träffar hen.

    Lycka till!

    Gilla

    • Välkommen! Intressant att det verkar vara så olika mellan klinikerna vad de rekommenderar. Hoppas dina ägg har det gott på kliniken och att det blir insättning snart. Lycka till! Kram

      Gilla

Kommentera

