Laddar för ÄP

Tillbaka i Köpenhamn igen. Sitter i ett lyhört och småslitet hotellrum som ändå är rent, billigt och ligger precis vid centralen. Har tid för äggplock kl 10.00 imorgon och den här gången bestämde jag mig för att åka ner kvällen innan ÄP istället för att ta nattbussen som jag gjorde sist. Det gick iofs bra med nattbussen också men det blev slitigt med den sömnlösa natten och den extra stressen ifall det skulle bli förseningar så jag inte skulle hinna i tid till kliniken så nu testar jag hotell istället.

Är väldigt nervös inför imorgon. Delvis är jag nervös för om själva plocket ska göra ondare än förra gången men mest för hur det kommer gå. Blir det några ägg ut den här gången och kommer de isf befruktas så att jag får göra en insättning? Eller kommer det gå lika illa som sist… Tanken på att det kanske inte kommer gå den här gången heller ger mig ordentlig ångest för om det inte befruktas nu heller trots ny donator och ICSI så är frågan om det är lönt att fortsätta, något måste iaf förändras i behandlingen då. Men jag ska göra mitt bästa ikväll för att försöka tänka positivt.

Tog den sista Orgalutranen kl 9.00 igår och sedan Ovitrellen kl 22.00. Blev återigen förvånad över hur enkelt det är att ta Ovitrellen och att det knappt känns. Synd att inte alla injektioner görs med penna. När jag vaknade imorse var jag lite lätt illamående, undrar om det var en lite preview av hur de närmaste tre månaderna kommer vara om det går vägen den här gången, det är ju ändå gravidhormon i sista sprutan. Köpte för ett tag sedan en massa billiga ägglossnings- och graviditetstester på testlagret och imorse kunde jag inte motstå att ta ett gravtest bara för att se om Ovitrellen gått ut i kroppen och jag fick ett mycket, mycket svagt streck på stickan så det verkar som om det gått iaf. Att ta ett gravtest för att kolla om sprutan funkat var något jag läste om när jag gjorde efterforskningar om tomma folliklar vid ÄP och har funderat sedan dess på om jag skulle testa för skojs skull.

Har inte haft så mycket symtom av sprutorna den här gången. Har sovit dåligt och varit nedstämd och haft en del ångest men det kan lika gärna bero på den stress jag känt inför om det kommer funka eller ej. De senaste dagarna har vågen rört sig uppåt utan att jag tycker jag förtjänar det och idag satt jeansen tajtare än vanligt så jag har nog svullnat lite. Har haft ont i äggstockarna av och till också och det tilltar men det tar jag som ett gott tecken.

6 thoughts on “Laddar för ÄP

  1. Stort lycka till imorgon!!! Förstår verkligen din oro och dina tankar. Glöm inte att många får göra väldigt många försök innan de blir gravida, så går inte detta vägen behöver det inte betyda att det inte är lönt att fortsätta!
    Kram!

    Gilla

Kommentera

