Drömmen om ett barn

Har spenderat en stor del av helgen med att titta på dokumentärserien Drömmen om ett barn som gick på TV3 2011. Under seriens gång får man följa sju par och en singeltjej som kämpar för att få sitt efterlängtade barn med hjälp av inseminationer, IVF och adoption. Tycker att de väldigt bra har fångat kampen och hur emotionellt jobbigt det är att gå igenom detta och de gläntar även på dörren till de där ”förbjudna” tankarna och känslorna som dyker upp när andra i ens närhet ploppar ut ungar till höger och vänster. Det blev många tårar, både av sorg och glädje, och jag kan verkligen rekommendera den till alla er som kämpar om ni inte redan sett den. Den finns gratis på TV3 Play. Kände mig inte nöjd efter att ha sett sista programmet där de skulle visa hur det gått för alla som varit med så jag var tvungen att googla lite efter hur det gått, och förutom för singeltjejen som jag inte vet hur det gått för så lever alla i serien idag med barn och det gjorde mig oerhört glad att veta det.

Annars är jag nu på ruvardag 10 och börjar bli hyfsat nojig över att gå på toaletten… BIM är på tisdag men ibland kommer min mens lite tidigt. Började tjuvtesta igår men inte har det blivit två linjer ännu… Testerna jag använder är dock inte superkänsliga och det står att man inte kan använda dem förrän BIM men jag fick inte tag på något ”testa tidigt”-test förra veckan och CB-testerna är så dyra så de sparar jag lite på. Nu har det börjat göra ont i brösten igen, det gjorde ont de första dagarna men sedan försvann det. Jag hoppas att det var det kvarvarande graviditetshormonet från Ovitrellen som gjorde att det gjorde ont i början och att det nu börjat stiga igen i kroppen och att det inte enbart är PMS… Har även haft lite spänningar och snudd på smärta i högra ljumsken, har någonstans läst att det kan vara ett tidigt grav-tecken. Håller tummarna för att det är sådana jag har och att det inte enbart är hjärnspöken och progesteron-biverkningar.

2 thoughts on “Drömmen om ett barn

Kommentera

