På gång igen

Då jag skulle få två ”vilocykler” innan mitt nästa IVF-försök (pga krock med jul och nyår) så bestämde jag mig för att testa en insemination till. När jag frågade om insemination efter första IVFen så sa läkaren att jag har ungefär 17-19% chans att lyckas blir gravid så jag tänkte att jag vill testa en gång till. Tog dubbel dos Pergotime från CD3, de danska läkarna vill att man börjar tidigare än CD5 som det står på bipacksedeln. I fredags var jag på mitt första ultraljud och då var min slemhinna bara 2 mm. Idag på CD12 var jag på ett ultraljud igen och slemhinnan var 9 mm och treskiktad. Var nervös medan läkaren letade efter äggstockarna och blev lite besviken när han hittade en liten blåsa på 9 mm på vänster sida men sedan hittade han en på 18 mm på höger. Min kropp har alltså svarat lika bra på dubbel dos Pergotime som 400 IE Menopur, vet inte om jag ska vara glad för det eller inte… Ringde sedan till den danska kliniken för att meddela hur det gått och fick tid för inseminering på fredag eftermiddag. Är glad över att jag i sista sekunden bad min svenska läkare om ett recept på en Ovitrelle för även om man inte brukar ta några sprutor vid inseminering så tyckte den danska kliniken att jag skulle ta en ikväll. Sedan blev det att snabbt åka in till stan och leta spruta och jag hade tur och fick tag i en på det andra apoteket trots att man brukar behöva beställa dem innan. Så ikväll kör jag igen alltså 🙂

Jag har ändå lite svårt att tro att insemineringen ska funka så jag håller på att försöka få till en plan för IVF3 parallellt. Läkaren som jag pratade med om Crash IVF har dock varit bortrest men han ska ringa mig på fredag och då kan jag förhoppningsvis få ett schema och recept. Undrar om det blir han som gör insemineringen senare på eftermiddagen, isf hade vi ju kunnat prata då.

Kommentera

