IVF 3, SD5: VUL 1

Ja jag har drabbats av förkortningssjukan 😉 För er som finner min rubrik lite kryptisk så håller jag på med min tredje IVF, jag ska ta min femte Gonan-f-spruta ikväll och jag har precis gjort mitt första vaginala ultraljud. Jag var väldigt nervös innan, vid förra IVFen fanns det bara en enda blåsa vid VUL 1 och det var prat om att avbryta. Idag gick det mycket bättre! Jag hade 8(!) blåsor i varierande storlek och en tre-skiktad fin slemhinna på 6 mm. Alltså en väldig förbättring mot tidigare försök. För mitt eget minnes skull skriver jag upp blåsorna:

Vänster: 13, 9, 7, 5, 4
Höger: 10, 6, 6

Nu sitter jag och väntar på att en sköterska på kliniken ska ringa tillbaka till mig så att jag kan meddela resultatet. Jag hoppas hon ringer snart för jag vill helst inte ta det samtalet på jobbet och jag behöver åka tillbaka men oavsett så känns det som ett litet bekymmer efter de goda nyheterna.

6 thoughts on “IVF 3, SD5: VUL 1

Kommentera

