IVF 3, SD7: Glad midsommar!

Så var färskpotatis och jordgubbar avnjutna och om en dryg kvart är det dags för den sjunde Gonal-sprutan och en Orgalutran. Jag känner fortfarande inte så mycket av de extra hormonerna. Har ofta lätt huvudvärk, är hungrigare än vanligt, har fått ÄL-sekret och det spänner allt mer i äggstockarna. Humöret verkar ha lugnat sig lite igen men jag har varit trött de senaste dagarna.

När jag pratade med sköterskan på kliniken i onsdags så tyckte hon att det var för långt att vänta med det andra VULet till på måndag när jag har en tid hos min svenska läkare. Hon sa att det behövdes göras fredag (idag) eller lördag så det blir till att utnyttja den där ”ifall att”-tiden som jag bokade 12.30 på den danska kliniken imorgon. Det känns aningen segt att sitta 10 timmar på en buss för en undersökning som tar 10 minuter och som lika gärna kunde ha gjorts hemma, men om måndag kanske är för sent så är det bara att åka. Tyvärr gick det vare sig tidiga bussar eller tåg imorgon bitti så det blir till att hoppa på nattbussen om fem timmar. Jag är framme i Köpenhamn vid 7-tiden så det blir lagom att hitta ett trevligt frukostställe och sedan strosa runt lite innan det är dags att dra sig bort mot kliniken, hoppas bara att jag inte är alltför trött.. Ta det lugnt där ute i midsommarnatten, själv kommer jag antagligen fortfarande vara vaken när solen går upp.

2 thoughts on “IVF 3, SD7: Glad midsommar!

Kommentera

