IVF 3: Dags att kasta in handduken

Jag har egentligen vetat sedan BIM i torsdags att jag inte blev gravid den här gången heller, det blev inte tredje gången gillt. Trots det har jag fortsatt med progesteronet till och med igår kväll för att undanröja minsta lilla tvivel och tankar om att jag kanske ändå är gravid men att det syns sent på testet. Idag är det 16 dagar sedan insättningen av mina två-dagars embryon och RFSU-testet visade fortfarande negativt så nu slutar jag med progesteronet och väntar på att få blöda ut allt.

Någon vecka eller så har jag känt mig väldigt varm och när jag vaknar på morgonen är jag väldigt svettig. Det känns nästan som om jag håller på att svettas ut alla hormoner jag har tagit. Det ska bli skönt nu när progesteronet går ur kroppen, jag hoppas att humöret kan förbättras men framförallt att jag får tillbaka lite energi. Jag har varit väldigt trött och inte kommit mig för med att ta tag i saker sedan insättningen och det finns en del små hemma-projekt som jag vill få gjort under semestern. Ett visst sorgearbete har jag nog i och för sig kvar för visst är det en sorg att mina små fina embryon inte fick fortsätta leva och bli till barn. Det är jobbigt det här med att leva som om man är gravid och hoppas så mycket för att sedan få veta att man inte alls är det. Nu är min kropp bara min igen och det är ändå ganska skönt (även om jag hellre varit gravid). Det kan nog bli lite aktiviteter de närmaste dagarna som man får avstå från som ruvare som att ge mig ut och börja springa igen och dricka en drink som inte är alkoholfri.

Under denna jobbiga resa så måste jag säga att bloggen är ett enormt stöd. Era kommentarer värmer mycket och ger stöd och pepp när det behövs och den förståelse ni har som människor i den vanliga (icke-IVF) världen inte har är ovärderlig. Även ni som inte lämnar kommentarer men är här och läser ger mig stöd genom ert visade intresse. Så tack alla ni där ute!

11 thoughts on “IVF 3: Dags att kasta in handduken

  1. Skickar också en stor kram. Det samma hände med mig förra veckan. 2 fina embryon sattes tillbaks men inget fäste. Det är som en tärning. Några personer måste försöka 20 ggr för att få en sexa, vissa får det direkt. Kändes sorgligt men livet går ju vidare. Nu blir det paus och inget barn-tänk på ett tag. Mer fokus på hus och hem istället. Vi skaffade höns i helgen så det hjälper lite att ha de små liven att ta hand om :).
    Önskar dig en fin sommar!
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

