Nu är det dags igen

Samtalet med läkaren på den nya kliniken förra veckan kändes väldigt bra och gav mig en bra så kallad magkänsla. Jag väntade dock med att bestämma mig ett par dagar och lät det ligga till sig men då det fortfarande kändes bra så har jag bestämt mig för att byta klinik och protokoll. Det känns nervöst att testa långa protokollet för första gången då jag inte vet hur min kropp kommer svara på det, jag har ju inte så bra erfarenheter sedan tidigare behandlingar… Det känns även extremt nervöst att gå från 450 IE Gonal-f till bara 300 IE med tanke på hur svårstimulerad jag varit tidigare men jag hoppas på att det blir några ägg ändå och att de i så fall har bättre kvalitet.

Jag hade en tid hos min svenska läkare i torsdags och det blev lite stressigt att hinna få recepten mailade från Danmark men de kom precis innan de stängde i onsdags så jag hann skriva ut dem hemma. Jag bad den svenska läkaren om recept på Synarela och Gonal-f nu men vill vänta med Pregnyl och Lutinus som de i Danmark skrivit ut för jag vill kolla om jag kan ta Ovitrelle och Crinone som jag haft tidigare. De hade även skrivit ut östradiol-tabletter att ta under ruvningen, jag måste fråga vad de är bra för.

Läkaren gjorde även ett VUL för att se så att allt ser bra ut och det gjorde det. Precis som jag trodde hade jag en stor blåsa (16 mm) på höger sida samt några mindre och även några pyttesmå på vänster sida. Även slemhinnan såg bra ut. Ägglossade är jag rätt säker på att jag gjorde i fredags kväll/natt. Jag skulle börja med Synarelan på CD21 eller sju dagar efter ÄL om jag ägglossade tidigare än CD14. Imorgon är jag på CD21 och det är sex dagar efter ÄL så då drar jag igång med puffandet. Är det någon som har tips på bra vita lögner om någon på jobbet frågar varför jag använder nässpray hela tiden?

4 thoughts on “Nu är det dags igen

  1. Vad är det för ngt som är i nässprayen? Säg det är mot ngn allergi eller att du inte blir av med en förkylning och måste ta kortison nässpray. Då måste man hålla på i flera månader.

    Gilla

Kommentera

