IVF 4, SD4: Trött, tröttare, tröttast

Den här helgen har jag enbart ägnat mig åt att sova och titta på TV-serier. Jag är helt slut, jag vet inte om det beror på att jag börjat stimulera med Gonal-f och även bytt Synarelan mot Suprefact eller om det bara blivit för mycket annat. Det är lite för mycket för mig på jobbet just nu och chefen ute på uppdraget är inte den mest sympatiska chefen jag stött på genom åren och som konsult hinner man träffa en hel del. Sedan är det tjänsteresan på tisdag som kan avgöra hur min roll utvecklas framöver och min chef på konsultbolaget ligger på där. Om jag inte hade varit mitt uppe i en behandling hade jag nog tyckt att det varit lite spännande att se om den här resan kan förändra något men just nu vill jag helst slippa. Att jag sedan förra söndagen hunnit klämma in ett biobesök, en föreläsning och en AW gör väl sitt för tröttheten det med. Jag stannade i och för sig inte så länge på AWn i torsdags, jag åt lite och drack ett par (alkoholfria) öl innan jag drog mig bort till apoteket och jag var ändå hemma straxt efter kl. 20:00.

Som jag skrivit om tidigare så gick det bra att hämta ut Suprefact i torsdags men den sura kvinnan på apoteket vägrade att lämna ut sprutor att ta det med vilket gjorde det helt meningslöst att hämta ut det. I fredags mailade jag därför den danska kliniken för att få ett recept på sprutor och det verkade inte vara så vanligt att man behövde det för de verkade inte riktigt veta vad de skulle skriva. Framåt eftermiddagen kom det dock ett recept där det stod att jag skulle ha 1 ml-sprutor + kanyler, alltså inte mer information är jag gett till apotekskvinnan muntligen och hon då sa att hon inte kunde lämna ut några sprutor för hon behövde mer information. Jag var hyfsat nervös när jag tryckte på Print-knappen på jobbet för det var ett papper som jag definitivt inte ville att någon annan skulle lyckas rycka åt sig i skrivaren men nöden har ingen lag och jag hann som tur var dit först så ingen annan såg receptet. Sedan fortsatte turen på apoteket för jag blev betjänad av en man som verkligen gjorde sitt bästa för att hjälpa mig. Han tyckte också att texten på receptet var knapphändig men han litade på att jag visste vad jag pratade om när jag talade om hur mycket jag skulle ta och att jag skulle ta sprutorna subkutant. Tyvärr hade de slut på sterila 1 ml-sprutor och de som var 2 ml skulle inte bli tillräckligt exakta för mig som bara ska ta 0,2 ml. Han gick iväg och letade lite extra och frågade även andra i personalen och till slut kom han med 0,3 ml-insulinsprutor. Han visste inte om de skulle funka att dra upp Suprefacten med då de har en jättetunn nål (som på pennorna) men jag fick med mig ett gäng att testa med hemma. Jag fick även med mig 2 ml-sprutorna ifall att de små inte skulle funka och om kliniken sa ok på att använda de stora istället. Guldstjärna för den servicen! Inte behövde jag betala något heller trots att jag kom med ett danskt recept.

Det gick alldeles utmärkt att dra upp Suprefacten med de små insulinsprutorna och nu har jag tagit Suprefact de senaste två dagarna och har ställt undan Synarelan. Den tunna nålen på insulinsprutorna gör att de knappt känns (den första kände jag inte alls) så de är så mycket bättre än både Synarelan som gjorde ont i näsan och Orgalutranet jag tagit under andra behandlingar och som hade en kraftigare nål som kunde kännas ordentligt. Förutom tröttheten har jag lite huvudvärk till och från och igår kväll ömmade det lite i brösten. Jag känner mig också varmare inuti kroppen på något vis, det är inte direkt vallningar utan mer en konstant värme men det kanske också är en biverkning av nedregleringen eller stimuleringen. Annars känner jag inte direkt av några biverkningar men jag brukar ju inte känna så mycket under stimuleringen heller.

One thought on “IVF 4, SD4: Trött, tröttare, tröttast

  1. Hoppas tjänsteresan blir trevlig i morgon och att tröttheten går över lite.
    Toppen att du fick sprutor till slut. Att det löste sig. Frustrerande period du har haft där du måste ringa runt och sköta andras jobb.
    Känner för övrigt igen mig som konsult också.
    Kram!

    Liked by 1 person

Kommentera

