IVF 5: Nedreglering dag 7

Dagarna rullar på och burken börjar fyllas på med använda Suprefact-sprutor i badrummet. Jag tog bara en liten sprutburk den här gången och den börjar bli full nu efter en vecka så jag måste be om en stor nästa gång jag har vägarna förbi apoteket. Jag känner inte av nedregleringen särskilt mycket. Det har spänt lite i äggstockarna ett fåtal gånger, speciellt när jag varit ute på långpromenad och jag är lite tröttare på kvällarna, igår däckade jag i soffan innan earth hour var slut och det brukar jag aldrig göra på lördagar. Jag är även hungrigare och har svårare att låta bli godis och magen rasade i veckan men det kan lika gärna bero på att jag även ökat på Levaxinet inför stimuleringsstart. De senaste dagarna har jag även känt mig varmare än vanligt och jag har vaknat helt klibbig både igår och idag. Nåja, inget av detta är nog sådant som jag noterat särskilt mycket om det nu inte var så att jag känner efter extra mycket 🙂

Fem dagar kvar till beräknad mens (och fejkat klimakterium) och med största sannolikhet stimuleringsstart på annandag påsk så snart kör jag igång på allvar. Får dock erkänna att jag inte riktigt tror att det kommer funka den här gången heller så än så länge är jag ganska avslappnad. Detta kan dock svänga om väldigt snabbt vet jag sedan tidigare behandlingar och tankar som börjar med ”om jag är gravid i maj/i sommar” börjar dyka upp allt oftare. Nu är det dock dags att sluta skriva och istället ge mig ut i vårsolen och tanka viktiga D-vitaminer. Ha en fin söndag!

Kommentera

