IVF 5: Fan också

Jag gick och väntade på att klockan skulle bli 10.30 så jag kunde ringa labbet. Det har ändå gått bra de senaste tre gångerna så jag var ändå hyfsat lugn. Straxt efter 10 ringer telefonen och hjärtat åkte upp i halsgropen för de ringer ju bara från kliniken om de har dåliga nyheter och jo det var ett danskt nummer på displayen. Det var embryologen som ringde och talade om att hon hade dåliga nyheter. Inget av mina tre ägg hade befruktats. Ett hade varit omoget men de hade gjort ICSI på det med men tyvärr var det inget som hade klarat sig. Fan, fan, fan…

Har nog inte riktigt tagit in det än men det kommer nog snart. Började med att städa bort alla spår av mediciner från badrummet och boka av morgondagens tågbiljetter. Nu väntar jag bara på reaktionen… Sedan får jag nog boka in ett samtal med läkaren.

15 thoughts on “IVF 5: Fan också

  1. Åh nej så oerhört tungt. Jag har varit med om liknande då jag fick besked att inget av mina embryon var kromosomnormala och alltså inte gick att sätta tillbaks. Det är så tungt. Man har lagt ned så mycket tid, kraft, pengar, energi och inte minst hopp och så bara förlorar man allt i ett slag. Innan man ens fick chansen att se om det kunde bli en graviditet. Reagera; bli arg och ledsen. Acceptera. Vila och samla krafter och tänk inte IVF på ett tag. Sen är det bara på´t igen. Vi ger inte upp! Du är inte ensam i kämpandet! Kram

    Gilla

  2. Du är inte ensam! Vi var på nya ivf kliniken idag. Kändes bra, men som hon sa, jag har ju lågt amh 1.8 och vid maxdos menopur fick jag bara ut 5 ägg, varav endast 1 var dugligt så nu kör vi naturlig till att börja med och sedan får vi se vad hon föreslår. Funkar det inte får det bli donerade ägg.

    Gilla

Kommentera

