IVF 6: Sista sprutan

imageJa nu har jag tagit den sista sprutan och många sprutor blev det den här gången med både nedregleringen och två FSH-preparat. Jag var lite nervös för dagens ägglossningsspruta, inte så mycket för själva sprutan utan för att öppna ampullerna och blanda ihop vätskan med pulvret. Att blanda Pregnyl är ganska likt att blanda Menopur men ampullerna är olika. Pregnylen skulle man bryta av toppen på istället för att trycka nålen genom en gummipropp. Sedan skulle jag flytta all vätska från den första ampullen till en pulverampull, suga upp allt igen och trycka ut det i den andra pulverampullen för att till sist suga upp allt igen och sedan byta nål innan det var dags att trycka in alltihop i magen. imageBlandandet gick bra och jag tror att jag fick upp all vätska alla gångerna men jag var lite för snabb på att byta nål. Jag bytte innan jag sugit upp allt från den sista ampullen och den nålen var för kort så jag fick byta tillbaka innan jag fick upp vätskan. In i magen var dock inga konstigheter utan det gick på rutin och vätskan gjorde inte ont att spruta in.

Imorgon tar jag tåget ner till Köpenhamn och planerar att turista lite på eftermiddagen. Sedan blir det plock på lördag morgon. Hoppas bara att de blåsor som fanns på VULet finns kvar och att ingen försvunnit som det blev sist.

 

14 thoughts on “IVF 6: Sista sprutan

  1. Du är så stark!!!! Så duktig som fixar allt själv, mycket imponerad minns själv när vi skulle fixa med den sprutan & första gången o allt o det ska ske på rätt tid o då var vi ändå två! Mycket stark är du du ska vara riktigt stolt över dig själv, du gör verkligen allt du kan! Stort lycka till på lördag!! 💗❤

    Liked by 1 person

  2. Vi körde på pregnyl i typ 7 omgångar, två av dessa spräckte jag ampullen vilket resulterade i ett blödand sår och en irriterad hormonell kvinna…

    Gilla

Kommentera

