Tips om ÄD-dokumentär

Jag fick ett tips om en dokumentär om äggdonation som jag i min tur vill tipsa vidare om. Filmen heter With love from Russia även om den på nätet ibland fått andra namn som exempelvis From Russia with love. Det är en holländsk dokumentär där man får följa ett holländskt par och en norsk singelkvinna som beger sig till St Petersburg för att bli gravida med hjälp av äggdonation. Man får även bekanta sig med dr Olga och träffa några av donatorerna. Det är särskilt en donator som man får följa med hem och se hennes familjesituation och vad som drivit henne att donera tre gånger och får henne att fundera på att bli surrogatmamma. Det är en stark kvinna som drivs av kärleken till sina barn som tyvärr verkar ha ett praktarlse till man och jag skulle verkligen vilja veta hur det har gått för henne och hennes familj.

Jag köpte en DVD på Amazon för drygt 250 kr inklusive frakt och filmen dök upp på ett utlämningsställe någon vecka senare. Kanske går den att få tag på på annat sätt också men jag orkade inte krångla. Här är en länk till en trailer: With love from Russia.

Annars så löper processen på. Sannolikt blir det en 3-pack embryo-adoption på Ava-Peter och i veckan pratade jag på telefon med en av deras koordinatorer. Det som väger tungt för valet är dels rekommendationen från min förra klinik men även deras höga success rate på grund av att de PGS-testar embryona i detta program. Sedan verkar det som om jag kanske kan få en dansk spermadonator med utökad profil och det hoppas jag på. Igår skickade jag in uppgifter om mig inklusive foton på mig som barn, tonåring och vuxen samt data om de behandlingar jag gjort hittills. Nu ska de börja med embryomatchning och så blir det nog ett samtal med läkaren och en behandlingsplan. Jag har dock redan fått information om att jag ska börja med p-piller vid nästa mens så jag ska försöka fixa ett recept i veckan. Själva kontraktsskrivningen verkar komma senare i processen så än så länge kan jag dra mig ur men så här långt känns det bra så det är inte troligt att jag ångrar mig. Nu lutar det åt en första återföring i mitten av oktober om allt faller på plats.

6 thoughts on “Tips om ÄD-dokumentär

  1. Wow! Så fort det går. Det kommer att gå fint skall du se och du kommer inte ångra dig.
    Själv ruvar jag – de stoppade in 3 av olika kvalite .. men jag tror inte det tar sig. Man är ju helt enkelt för gammal med för dåliga ägg.

    Gilla

Kommentera

