På plats

Efter en tidig morgon och två flighter så landade jag i eftermiddags i St Petersburg. När planet började accelerera för att lyfta från Göteborg dök tanken upp att kanske blir detta mitt livs viktigaste resa, något som förändrar hela mitt liv, och jag blev lite tagen av stunden. Nästa tanke som dök upp var ”åh nej jag glömde tops” och så var magin bruten 🙂

På flygplatsen väntade klinikens chaufför med en lapp med mitt namn på och så bar det av raka vägen till hotellet. Jag fick en dryg timme att ta igen mig innan det var dags att leta rätt på kliniken so ligger drygt ett kvarter från hotellet för att träffa läkaren. I slutet av förra veckan strulade det till sig med kliniken (jag kommer inte att gå in på vad som hände nu dock) så sedan dess har jag känt mig både stressad och osäker på hur det ska gå. Därför var jag nervös innan mötet idag men det gick jättebra. Vi började med ett VUL och hon tyckte att min slemhinna såg bra ut. Sedan satte vi oss och pratade och vi började med att prata igenom vad som hänt och jag hade på känn innan att det var den mänskliga faktorn som hade strulat till det och hon mer eller mindre bekräftade det. Även om det är surt att jag blev drabbad så bör ingen annan bli drabbad i framtiden och det känns bra. 

Sedan kom vi in på den riktigt intressanta delen, mitt embryo. Hon berättade att äggdonatorn har donerat förr och brukar ha väldigt bra kvalitet på äggen. Mitt embryo är klassat som ”superior quality blastocyst” och blev fryst precis när det började kläckas vilket var ett av de bästa stadierna att få det insatt. Detta ihop med den bra donatorn och min fina slemhinna ska ge mig väldigt goda chanser till en graviditet. Efter mötet känns allt bra igen och det är kul att äntligen vara här. 

Imorgon är det fullt schema med blod- och cellprov på morgonen, vid lunch är det dags för min privata rundtur av St Petersburg med klinikens chaufför (det ingår i paketet), sedan allmän hälsoundersökning för att få det obligatoriska intyget på att min kropp klarar en graviditet och till sist ett möte med sköterskan för att gå igenom mediciner och livsstilsråd. Efter det är det kväll och uppladdning inför fredag och planerad återföring. 

5 thoughts on “På plats

Kommentera

